В кросфит методиката има 9 основни движения. Върху тях се базират повечето от упражненията, застъпени в различните кросфит комплекси. Овладяването на тези девет основни кросфит движения създава солидна основа, която позволява да се постигат добри резултати от тренировките. Деветте движения са подредени в прогресия, като овладяването на всяко следващо добавя умения и адаптация на нервната система.

Движенията са разделени на три групи по три упражнения. Във всяка от групите упражненията се надграждат и стават все по-комплексни. Изключително важно е тези девет движения да се овладеят до съвършенство и да се упражняват често. Когато започваме с кросфит е ключово да започнем именно с тези девет движения.

[column size=“one_third“ is_last=“false“] Основа

Клек

Стриктна преса

Мъртва тяга[/column]

[column size=“one_third“ is_last=“false“]Прогресия 1

Преден клек

Пуш преса

Сумо тяга вдигане[/column]

[column size=“one_third“ is_last=“true“]Прогресия 2

Клек с щанга над глава

Пуш джърк

Обръщане с медицинска топка[/column]

Защо точно тези движения?

Казано накратко, ако искате да станете по-добри в дейностите, които ангажират човешкото тяло, трябва да овладеете тези девет движения. Ако искате да скачате високо или надалеч, трябва да клякате, да правите мъртвя тяга и обръщания. Ако искате да тичате бързо – освен да клякате, трябва да имате и солидна стабилност в корема и торса. Ако искате да се изправите от тоалетната, да си вдигнете пазарските чанти и да ги сложите на плота в кухнята, когато остареете… също тяга, обръщане, клек.

Колкото повече напредвате с движенията с тежести над глава (клекове, преси, джъркове), толкова по-силен корем ще ви трябва. Ще се изисква безупречна стабилност. А това ще се пренесе във всичките ви дейности и спортове, които практикувате.

Всички знаем, че за кросфит комплексите интензивността е от първостепенно значение. Но интензивността може да дойде тогава, когато отделните движения са осъзнати и овладяни. А това няма как да стане, без да се отдели достатъчно внимание на техниката.

CrossFit Dream организира модул „Деветте основни кросфит движения“. Основният фокус ще бъде върху механиката на движенията и подходящите разтягания и загрявки. Модулът обхваща 10 тренировки, които ще се проведат в рамките на пет седмици.

Кога и къде?

  • 10 тренировки
  • четири седмици с начало 28 август
  • вторник и четвъртък от 18:30, събота от 10:00 часа
  • Зала CrossFit Dream Skyler

Какво?

  • Модул от 10 тренировки, насочени към безупречната техника на движение и правилните разтягания

Цена

  • Редовна цена 120 лв.
  • Цена с карта Мултиспорт/SportPass 60 лв.


ТехникаПостоянствоинтензивност (1)

Споделете с приятели: