Постоянство, техника, тренировки в стимулираща среда, почивка и точен план – факторите за постигане на успех и удовлетворение

Бен Смит е тих и скромен атлет, но в същото време е като победител в Игрите е и носител на приза „най-атлетичен човек в света“ (титлата the fittest man on earth, която получават всички победители в CrossFit Games). Кратко представяне на Смит може да видите тук:

Със своята отдаденост и постоянство Бен Смит може да ни научи на доста принципи, които да ни направят по-добри атлети. Сайтът Boxrox ни представя пет от тях:

1. Универсалност и постоянство

Ако погледнем и анализираме представянето на Бен Смит, ще видим, че той всъщност е доста универсален атлет.

  • В последното издание на Игрите той спечели два от комплексите
  • Завърши в топ 10 на 11 от общо 13 комплекса
  • При спечелването на Регионалното състезание за Атлантическия регион, той спечели три комплекса, а най-слабото му класиране на комплекс бе седмо място
  • Миналата година той спечели Игрите. В седмото си участие

Кросфитът изисква да си добър във всички движения, а когато говорим за топ състезателите – да се представяш отлично при различните изпитания. Бен Смит прави точно това и затова успява.

Представянето на Смит не е някаква щастлива случайност, а е резултат от много труд. Той честно признава своите слабости и работи върху тях със същото усилие, което полага и при движенията, на които се наслаждава. Вниманието към детайлите му помага да става по-добър атлет, а постоянството в тренировките води до резултати.

Запишете своите слабости и направете така, че да работите по тях толкова, колкото работите и по любимите си движения!

2. Правилната техника е жизненоважна

Ако работите за подобряване на техниката си, ще се превръщате във все по-ефективен състезател. Безупречното изпълнение е ключово за избягването на контузии, но освен това позволява съхраняването на енергия по време на тренировките.

Всички състезатели, които са стигнали до Игрите, са в невероятна форма, но все пак победителите се отличават с нещо. Разбира се, има фактори като тренировъчна програма, хранене, ментална устойчивост и така нататък, но всички тези атлети работят с най-добрите треньори и диетолози, така че можем да кажем, че тренират умно, хранят се добре и и са силни в главата. При Игрите ефективността на движенията може да се окаже факторът, който е решаващ в разделението между първото и второто място.

На каквото и ниво да сте, отделяйте време, в което да тренирате техниката. Стремежът към подобряване на техниката ще се изплати в дългосрочен план. Дори при най-простите упражнения – като скокове на кутия или бърпи, мислете за най-ефективния начин за изпълнение. Така ще подобрите моделите си на изпълнение.

3. Забавлявайте се и направете почивката част от начина си на живот

Бен Смит подрежда живота си така, че да има възможно по-малки външни източници на стрес. Като професионален атлет, на него му е по-лесно да постигне баланс между работа, тренировки, семейство и ангажименти. Кросфитърите обаче не търсят извинения, а постигат целтие си. В допълнение на това, ако вие се наслаждавате на тренировките, то със сигурност ще търсите начин да подобрявате представянето си, търсейки нужните промени около себе си.

Ако сте изложени на прекалено много стрес или сте нервни, няма да извличате най-доброто от себе си в тренировките. Опитайте да опростите нещата около себе си и да се концентрирате върху това, което ви очаква в залата. Всички знаем много добре каква добра терапия може да бъде кросфитът. Така че направете така, че умът ви да е концентриран върху това, което предстои.

4. Обградете се с хора, които ви стимулират към по-добри резултати

Бен Смит тренира с братята си (и двамата са доста добри кросфит състезатели) и с няколко близки приятели. Залата, в която тренира – Crossfit Krypton, на практика е неговият втори дом. Когато си спомня за ранните си години, Смит признава, че непрекъснато е бил изкарван от зоната си на комфорт, за да търси резултати. Огромно влияние за това е оказал и баща му – състезател с резултат 272 кг мъртва тяга…

5. Бъдете скромни

Смит не е позьор, не е груб и арогантен. Той остава спокоен и обран дори след спечелването на Игрите. Смит визуализира работата, която му предстои, представя си пътя към целта и я постига. Този метод работи.

Той никога не обвинява странични фактори за загубата в състезание или по-слабо представяне. Когато гледате как се състезава той, ще видите опит да се извлече всичко, на което е способен. Той преминава през комплексите със свое темпо и увереност в собствените възможности. Смит внимава за конкурентите, но е фокусиран върху собствения си план.

Може да опитате неговия подход

  • Обмисленте внимателно следващата си тренировка и как да се сшравите с нея
  • Оставете егото си извън залата и се фокусирайте върху това, което правите, а не върху хората наоколо
  • Планирайте времето, което искате да постигнете във всеки кръг – запомнете го или го запишете на ръката си
  • Направете всичко, за да се придържате към плана си

И така – да обобщим:

  • Бъдете постоянни и универсални, не избягвайте неприятните за вас движения, а ги приемайте уверено
  • Работете върху техниката, големите тежести и многото повторения ще дойдат с времето
  • Тренирайте, но и почивайте. Отърсете се от стреса, концентрирайте се върху тренировките
  • Тренирайте с хора, които ви стимулират да постигате резултати
  • Фокусирайте се и планирайте тренировките си

Ние сме уверени, че в CrossFit Dream можете да намерите всичко необходимо, за да се придържате към този план. Нашата цел е да ви даваме разнообразни тренировки, да работим върху техниката и да ви осигуряваме стимулираща и конкурентна страна. За разсейване от стреса ходим на спортни лагери. Това е нашата работа.

IMG_0715

След това идва вашата – да се пазите от стрес, да планирате тренировките си, да работите настървено, да се възстановявате и да се храните добре. И тогава резултатите няма да закъснеят!

Споделете с приятели: